Bakan Uraloğlu’nun NTV’deki açıklamaları şöyle:
Hindistan başbakanının açıkladığı projede deniz yolu var, sonra 4 ülkeyi geçen karayolu ve Akdeniz’e inip sonra deniz yolu AB limanlarına gidecek olan hattan sonra da demiryollarıyla AB’nin içine gidecek proje var. Burada zaman çok kıymetli. Deniz-kara-deniz-kara taşımasının zaman anlamında çok da efektif olmayacağını değerlendirebiliriz.
Proje genel anlamda hazır, Irak ve Türkiye tarafında. Bölgedeki hiçbir ülkeyi ötekileştirmeden, herkesin bu projeye katkısını sağlayacak süreç başlattık. Irak, BAE, Türkiye değil, tüm ülkeleri katalım. Bizim kamyoncularımıza güzergahı bırakın, onlar en doğru hattı çizerler. Kamyoncularımızın en önemli kesimi Gerede’ye kadar devlet yolunu kullanırlar. Kargasekmez’de eğim var diye. Doğru ve verimli, ucuz olan güzergah budur, gelip oraya oturacaktır diye düşünüyorum.
Bu yılın başından beri Irak, BAE tarafıyla görüşmeleri yürütüyoruz. Saha incelemelerimiz teknik ekipler tarafından yapıldı, projenin detayları kaldı. Bunun finansmanıyla ilgili de karar verildi. Bu ayın sonu olmadan Irak programı planladık. Orada bakan seviyesinde belki başbakan seviyesinde de görüşme olacak. Cumhurbaşkanımızın Irak Başbakanıyla bir araya geleceği Ekim ayında bu işin imzası atılır diye düşünüyorum. Maliyeler konusunda 1200 km demiryolu, ona paralel güzergahta otoyol planlıyoruz. 15-20 milyar seviyesinde maliyeti olacak. Gerek Körfez tarafından gerek Irak’tan finansmanının sağlanacağı aşamaya gelmiş durumdayız. Türk müteahhitleri de projede yer alacaktır.