Volkswagen 5 bin 700 aracını koltuk sorunu nedeniyle geri çağırıyor

Volkswagen ID. Buzz Modelinin Güvenlik Sorunları Çözülüyor

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), ID. Buzz’ın üçüncü sıra koltuğunun resmi olarak iki kişilik tasarlanmış olmasına rağmen fiziksel olarak üç yolcunun oturabileceği kadar geniş olduğunu belirledi. Ancak, koltukta yalnızca iki emniyet kemeri bulunuyor. Bu durum, ABD’nin federal güvenlik standartlarıyla çelişiyor.

NHTSA, koltuğun oturma yüzeyinin güvenlik yönetmeliklerinde belirtilen maksimum genişliği aştığını ve bu durumun potansiyel bir güvenlik riski oluşturduğunu vurguluyor. Üçüncü sıradaki koltuğa üç kişi oturduğunda, ortadaki yolcu için emniyet kemeri bulunmuyor. Bu da olası bir kaza anında yaralanma riskini artırabilir.

Fiziksel Düzenleme Çözümü

Volkswagen, bu sorunu çözmek için ilginç bir yöntem belirledi. Şirket, üçüncü emniyet kemeri eklemek yerine, mevcut koltuğa ek dolgusuz trim parçaları monte ederek oturma alanını daraltmayı planlıyor. Bu sayede, yalnızca iki kişi için tasarlanmış koltuk, güvenlik standartlarına ve tasarım amacına uygun hale getirilecek.

Bu çözüm, ek kemer montajından daha basit ve hızlı bir alternatif olarak görülüyor. Volkswagen, böylece ID. Buzz modelinin güvenlik standartlarına uygunluğunu sağlayarak, geri çağırma işlemlerini hızla tamamlamayı amaçlıyor.

Global Etki ve Türkiye’ye Olası Yansımalar

Bu geri çağırma, tüm ABD pazarındaki ID. Buzz modellerini kapsıyor. Volkswagen, etkilenen araç sahipleriyle iletişime geçerek gerekli düzeltmeleri ücretsiz olarak yapacak. Şirketin bu adımı, araç sahiplerinin güvenliğini sağlamak için gösterdiği sorumluluğu ortaya koyuyor.

ID. Buzz, ABD pazarında 2024 yılı sonlarında satışa sunulmuş ve çevre dostu özellikleri ile dikkat çekmişti. Elektrikli minibüs, retro tasarımı ve geniş iç hacmiyle beğeni toplasa da, bu geri çağırma durumu modelin imajını etkileyebilir. Avrupa pazarında daha önce tanıtılan ve kullanılan ID. Buzz, özellikle elektrikli araç segmentinde önemli bir oyuncu olma yolunda ilerliyor.

Türkiye pazarında da güçlü bir marka olan Volkswagen, ID. Buzz modelini gelecekte ülkemize getirme olasılığını göz önünde bulunduruyor. Bu gelişme, elektrikli araçlara olan ilgiyi artıran Türkiye’deki otomobil meraklıları için de önemli bir uyarı niteliği taşıyor.

Tasarım Detaylarına Dikkat

Volkswagen’in ID. Buzz modeline yönelik bu geri çağırma, otomotiv endüstrisinde tasarım detaylarına ne kadar dikkat edilmesi gerektiğini bir kez daha gözler önüne seriyor. Bu olay, global güvenlik standartlarına ve araç mühendisliğine olan hassasiyetin önemini vurguluyor. Otomotiv üreticilerinin, güvenlik ve tasarım unsurlarını birbirine entegre bir şekilde ele alması gerektiği bir hatırlatma olarak değerlendirilebilir.

Related Posts

Bozayılar, Bitlis’te yüzerken görüntülendi

Bitlis’in Tatvan ilçesindeki Nemrut Kalderasında yaşamlarını sürdüren bozayıların Nemrut Krater Gölü’nde yüzdükleri anlar, cep telefonuyla görüntülendi. Bitlis Eren Üniversitesi (BEÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Cihan Önen, göl civarında ayı yoğunluğunun arttığını belirterek vatandaşları uyardı.

Turgutreis’te Yenilenen Bisiklet ve Koşu Yolu Hizmete Girdi

Muğla Büyükşehir Belediyesi ve Bodrum Belediyesi iş birliğiyle Turgutreis Gazi Mustafa Kemal Bulvarı’nda 2 bin 900 metrelik bisiklet ve koşu yolu yenilenerek vatandaşların kullanımına açıldı. Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci, sporun yaygınlaşması için yatırımların devam edeceğini belirtti.

Bucak aşireti üyesi trafikte tartıştığı kişiyi vurdu, aynı gün serbest kaldı!

Ankara’da Bucak aşireti mensubu bir kişi tartıştığı kişiyi bacaklarından vurdu. Daha sonra teslim olan isim aynı gün serbest bırakıldı.

CHP’den ‘Devir teslim törenleri kurumsal geleneğe uygun olsun’ mesajı

CHP’li Yankı Bağcıoğlu, TSK devir teslim törenlerinin devlet ciddiyetine ve kurumsal geleneğe uygun şekilde yapılması gerektiğini vurguladı.

CHP’den AKP’nin kalesi Konya’ya çıkarma

CHP, AKP’nin kalesi olarak bilinen Konya’ya çıkarma yapacak. CHP’li 8 milletvekili kentte tarım, hayvancılık ve ticaret alanında faaliyet gösteren STK’lar ve üretici birlikleriyle görüşüp, sorunları not edecek.

AFAD Başkanı Pehlivan, 1999’dan bugüne afet yönetimindeki dönüşümü anlattı

Afet ve Acil Durum Yönetimi (AFAD) Başkanı Ali Hamza Pehlivan, Türkiye’nin 1999’dan bu yana afet yönetiminde kriz odaklı anlayıştan risk odaklı modele geçtiğini, insan ve teknoloji kapasitesini artırdığını belirtti.